Ievads (2021.-2027.): Atšķirības starp versijām

No ''LRG''
Pāriet uz navigāciju Pāriet uz meklēšanu
 
(5 starpversijas, ko saglabājuši 3 lietotāji, nav parādītas)
229. rindiņa: 229. rindiņa:


Lai pabeigtu konfigurāciju ir jāievada OTP kods, ko uzģenerē aplikācija. Nākamajās pieslēgšanās reizēs lietotājam tiek prasīta papildus 6 ciparu parole. Mainīt autentifikācijas konfigurāciju ir iespējams, izmantojot "Aizmirsu paroli" funkcionalitāti.
Lai pabeigtu konfigurāciju ir jāievada OTP kods, ko uzģenerē aplikācija. Nākamajās pieslēgšanās reizēs lietotājam tiek prasīta papildus 6 ciparu parole. Mainīt autentifikācijas konfigurāciju ir iespējams, izmantojot "Aizmirsu paroli" funkcionalitāti.
Pieslēdzoties sistēmai ar 2FA lietotāja telefonam (ierīcei) jābūt iestatītam precīzam laikam (var būt līdz + / - 5 min no vispārpieņemtā laika).




257. rindiņa: 260. rindiņa:




[[Attēls:21-27 ikonas meklet.jpg|frameless|29x29px]] - tiek atvērts lauks projekta un virslīmeņa meklēšanai pēc projekta numura, nosaukuma vai projekta finansējuma saņēmēja nosaukuma;
[[Attēls:21-27 ikonas meklet.jpg|frameless|29x29px]] - tiek atvērts lauks projekta un virsprojekta līmeņa meklēšanai pēc projekta numura, nosaukuma vai projekta finansējuma saņēmēja nosaukuma;


[[Attēls:Trijstūris_21-27.jpg|33x33px]]  - tiek atvērts KPVIS atbalsta portāls kļūdu un ieteikumu pieteikšanai;
[[Attēls:Trijstūris_21-27.jpg|33x33px]]  - tiek atvērts KPVIS atbalsta portāls kļūdu un ieteikumu pieteikšanai;
295. rindiņa: 298. rindiņa:
Saraksta augšā primāri attēlo projektus, kuri ir statusos ''Iesniegts'', ''Iesniegti precizējumi'', ''Apstiprināts ar nosacījumu'', ''Apstiprināts'', ''Līgums''.
Saraksta augšā primāri attēlo projektus, kuri ir statusos ''Iesniegts'', ''Iesniegti precizējumi'', ''Apstiprināts ar nosacījumu'', ''Apstiprināts'', ''Līgums''.
[[Attēls:21-27 meklesanas cine projekti.jpg|thumb|832x832px|Meklēšanas rezultātu formas cilne "Projekti"]]
[[Attēls:21-27 meklesanas cine projekti.jpg|thumb|832x832px|Meklēšanas rezultātu formas cilne "Projekti"]]
Saraksta beigās projektiem, kuri ir statusos ''Pabeigts'', ''Noraidīts'', ''Pārtraukts'', ''Pārtraukts pēcuzraudzības periodā'', ''Atsaukts'' tiks papildus attēlots atbilstošais statuss.
Saraksta beigās projekti, kuri ir statusos ''Pabeigts'', ''Noraidīts'', ''Pārtraukts'', ''Pārtraukts pēcuzraudzības periodā'', ''Atsaukts.''


'''Meklēšanas rezultātu forma'''
'''Meklēšanas rezultātu forma'''
303. rindiņa: 306. rindiņa:
Ja atbilstoši lietotāja ievadītajam meklēšanas kritērijam tiek atrasts tikai viens ieraksts, tad nospiežot taustiņu '''''Enter''''', uzreiz atveras atrastā ieraksta forma nevis meklēšanas rezultātu forma ar vienu ierakstu.
Ja atbilstoši lietotāja ievadītajam meklēšanas kritērijam tiek atrasts tikai viens ieraksts, tad nospiežot taustiņu '''''Enter''''', uzreiz atveras atrastā ieraksta forma nevis meklēšanas rezultātu forma ar vienu ierakstu.


Meklēšanas rezultātu forma satur 2 cilnes:
Meklēšanas rezultātu forma satur 3 cilnes:
 
* '''Mani projekti''' - tiek attēloti projekti, kur lietotājs ir norādīts kā atbildīgais projektu vadītājs (projekta sadaļā "Projekta pirmā lapa"-> laukā “Atbildīgais projekta vadītājs”) vai atlases veicējs (sadaļā “Atlases informācija” laukā “PAN atbildīgie”);
 
*'''Projekti''' - tiek attēloti visi projekta ierakstu rezultāti (gan Mani projekti, gan Pārējie projekti);
*'''Projekti''' - tiek attēloti visi projekta ierakstu rezultāti (gan Mani projekti, gan Pārējie projekti);
*'''Virsprojekta līmeņi''' - tiek attēloti virslīmeņu ieraksti.
*'''Virsprojekta līmeņi''' - tiek attēloti virslīmeņu ieraksti.
352. rindiņa: 358. rindiņa:


==Kļūdu ziņošana==
==Kļūdu ziņošana==
Ja strādājot ar sistēmu, lietotājs konstatē sistēmas nekorektu darbību vai kļūdu, tad par to ir jānosūta pieteikums. Lai to izdarītu, sistēmas galvenajā logā ekrāna augšējā labajā stūrī ir jānospiež uz trijstūra ikonas.
Ja strādājot ar sistēmu, lietotājs konstatē sistēmas nekorektu darbību vai kļūdu, tad par to ir jānosūta pieteikums. Lai to izdarītu, sistēmas galvenajā logā ekrāna augšējā labajā stūrī ir jānospiež uz
 


[[Attēls:Trijstūra ikona.jpg|frameless|32x32px]]


Tiks atvērts KPVIS atbalsta portāls. [[Attēls:Kludu zinosana.jpg|alt= Kļūdas pieteikuma forma|thumb|543x543px|''KPVIS pieteikumu portāls''|none]]
trijstūra ikonas.  


KPVIS atbalsta portālā ir iespējams pieteikt divus pieteikuma veidus:  
Tiks atvērta '''pieteikuma''' forma:  


*<span style="color: DodgerBlue">Klienta pieteikums</span> – šo pieteikuma veidu izvēlas, ja radies jautājums vai konstatēta kļūda sistēmas darbībā.
[[Attēls:Pieteikuma forma.png|559x559px]]
*<span style="color:DodgerBlue">Ieteikums</span> – šo pieteikuma veidu izvēlas, ja vēlas izteikt ieteikumu sistēmas funkcionalitātes uzlabošanai.


===Pieteikums===
Pieteikuma forma satur šādu informāciju:  
Pieteikuma forma satur šādu informāciju:  


*'''Tēma''' - jeb īss apraksts. Norāda īsu problēmas aprakstu un sadaļu (ja ir) uz kuru pieteikums attiecas. ''Piemēram:'' ''Projektā nr.8.1.2.0/18/I/004 nepieciešams pie MP3 piesaistīt LG2'';
*'''Tēma''' - jeb īss apraksts. Norāda īsu problēmas aprakstu un sadaļu (ja ir) uz kuru pieteikums attiecas. ''Piemēram:'' ''Projektā nr.8.1.2.0/18/I/004 nepieciešams pie MP3 piesaistīt LG2'';
*'''Prioritāte''' – norāda pieteikuma prioritāti, steidzamību (Augsta, Vidēja, Zema).
Piemēram,
Steidzamība augsta – ja kļūda padara funkcionalitāti neizmantojamu vai rada nopietnas neprecizitātes datos, ļoti steidzami nepieciešami labojumi.
Steidzamība vidēja – maznozīmīga ietekme uz veicamo funkciju izpildi, nav steidzami.
Steidzamība zema – neietekmē sistēmas funkcionalitāti, nav steidzami.


*'''Detalizēts apraksts''' - obligāti aizpildāms teksta lauks sistēmas kļūdas izvērsta apraksta ievadīšanai. Šajā laukā jānorāda kādas darbības tika veiktas, kāds bija vēlamais rezultāts un kāds faktiskais.
*'''Detalizēts apraksts''' - obligāti aizpildāms teksta lauks sistēmas kļūdas izvērsta apraksta ievadīšanai. Šajā laukā jānorāda kādas darbības tika veiktas, kāds bija vēlamais rezultāts un kāds faktiskais.
*'''Sadaļa, kurā konstatēta problēma vai jāveic izmaiņas''' – neobligāts lauks. Aizpildāms, ja ir iespējams norādīt konkrētu KPVIS sadaļu, kurā konstatēta problēma
*'''Sadaļa, kurā konstatēta problēma vai jāveic izmaiņas''' – neobligāts lauks. Aizpildāms, ja ir iespējams norādīt konkrētu KPVIS sadaļu, kurā konstatēta problēma
*'''Projekta Nr. vai nosaukums''' – ja kļūda konstatēta konkrētā projektā, iespējams norādīt projekta Nr. vai nosaukumu
*'''Projekta Nr. vai nosaukums''' – ja kļūda konstatēta konkrētā projektā, iespējams norādīt projekta Nr. vai nosaukumu
*'''Saite jeb links uz problēmas vietu''' - vieta, kur konstatēta problēma (piemēram: <nowiki>https://kpvis.cfla.gov.lv/LV/piemers/1111</nowiki>)
*'''Saite jeb links uz problēmas vietu''' - tiek pievienota automātiski, ievietojot tās sistēmas vietnes adresi, kurā tika nospiesta atbalsta poga.
*'''Pievienotais fails''' – iespēja pievienot failu. Ja konstatēto problēmu nav vienkārši aprakstīt, tad aicinām pievienot ekrānattēlu vai video, e-pastu vai kāda cita formāta papildu informāciju.
*'''Pievienotais fails''' – iespēja pievienot failu. Ja konstatēto problēmu nav vienkārši aprakstīt, tad aicinām pievienot ekrānattēlu vai video, e-pastu vai kāda cita formāta papildu informāciju.


Pēc nepieciešamās informācijas ievadīšanas, jāspiež poga <Izveidot>.
Pēc nepieciešamās informācijas ievadīšanas, jāspiež poga <Saglabāt>.
 
Ja vēlas izteikt ieteikumu sistēmas funkcionalitātes uzlabošanai, tad KPVIS atbalsta portālā ir iespējams pieteikt ieteikumu.
 
===Ieteikums===
Ieteikuma forma satur šādu informāciju/jautājumus:
 
*Tēma
*Sadaļa, kurā konstatēta problēma vai jāveic izmaiņas
*Saite uz problēmas avotu
*Lūdzu, īsi aprakstiet kādu darbību vēlējāties veikt vai veicāt?
*Kas traucēja, pietrūka vai nebija ērti jau esošajā funkcionalitātē?
*Kāds ir ieteikums, lai darbs ar sistēmu būtu ērtāks?
*Apstiprinu, ka KPVIS atbalsta grupa ar mani var sazināsies, ja tas būs nepieciešams šī ieteikuma izvērtēšanai, atzīmē vienu no variantiem Jā -  piekrīti, Nē – nevēlies.
 
===Pieteikumu apskatīšana===
Lai apskatītu savus pieteiktos pieteikumus un to izpildes statusu, ir pieejama sadaļa Pieprasījumi (lapas labajā, augšējā stūrī)
 
[[Attēls:Sadaļa Pieprasījumi.png|alt=Sadaļa Pieprasījumi|none|thumb|518x518px|Sadaļa Pieprasījumi]]Pieprasījumi sadaļā var redzēt pieteikuma:
 
*Tipu
*Numuru
*Aprakstu
*Statusu
*Pietecēju
 
Pieteikumus ir iespējams filtrēt pēc statusa, pieteikuma tipa, kā arī izmantot meklēšanas iespējas.


Atverot pieteikumu ir iespējams skatīt pieteikuma informāciju, (1.) pievienot komentāru, tajā skaitā (2.) pielikumu, kā arī izslēgt (3.) paziņojumus par pieteikumu, ja tos nevēlas saņemt.
[[Attēls:Pieteikuma informācija.png|alt=Pieteikuma informācija|none|thumb|445x445px|Pieteikuma informācija]]


 
KPVIS pieteikumu ir nepieciešams obligāti reģistrēt, ja lietotājs pieļāvis tehnisku datu ievades kļūdu un tā rezultātā nepieciešams dzēst sistēmā ievadītos datus (piemēram, projektu vadītājs ir ievadījis pārbaudi pie cita projekta vai atkārtoti ievadījis sistēmā jau esošu pārbaudi).
KPVIS pieteikumu ir nepieciešams obligāti reģistrēt, ja lietotājs pieļāvis tehnisku datu ievades kļūdu un tā rezultātā nepieciešams dzēst sistēmā ievadītos datus (piemēram, projektu vadītājs ir ievadījis pārbaudi pie cita projekta vai atkārtoti ievadījis sistēmā jau esošu pārbaudi). Citos gadījumos (ne tehniskas kļūdas gadījumā) datu precizēšana ir jāveic KPVIS uzstādot attiecīgo statusu (piemēram, pārbaudes statuss tiek mainīts uz ''Anulēts''), lai nodrošinātu lēmuma pieņemšanas procesa un datu ievades/precizēšanas izsekojamību. '''Kļūdaini ievadīto neatbilstību nav iespējams dzēst''' – šādos gadījumos konkrētai neatbilstībai maina statusu uz ''Anulēta.''


===Automātiskie e-pasti no atbalsta portāla===
===Automātiskie e-pasti no atbalsta portāla===


Turpmāk, kad pieteiksiet pieteikumus, no KPVIS atbalsta portāla saņemsiet arī sistēmas automātiskos e-pastus.
Kad pieteiksiet pieteikumus, saņemsiet arī sistēmas automātiskos e-pastus.


E-pasti tiks nosūtīti gadījumā, ja pieteikums ir '''izveidots''', '''atrisināts''' vai tam ir '''pievienots komentārs'''.
E-pastā tiks nosūtīta informācija par pieteikuma apstrādes progresu, kā arī skaidrojumi un komentāri no atbalsta speciālistiem.
 
Automātiskajā e-pastā, nospiežot <Skatīt pieprasījumu>, tiks atvērts konkrētais pieteikums un atspoguļota informācija par pieteikumu (skatīt bildi Pieteikuma informācija).
 
E-pasta piemērs par reģistrētu pieteikumu,
[[Attēls:KPVIS atbalsta portāla automātiskais e-pasts.png|alt=KPVIS atbalsta portāla automātiskais e-pasts|none|thumb|430x430px|KPVIS atbalsta portāla automātiskais e-pasts]]
<br />


==Palīdzība==
==Palīdzība==
484. rindiņa: 444. rindiņa:
*Komentārs - ierobežota garuma teksta lauks.
*Komentārs - ierobežota garuma teksta lauks.


Pievienot ir atļauts tikai noteikta formāta (.jpg, .png, .doc, .docx, .xls, .txt) un izmēra failus. Ja lietotājs mēģina pievienot failu ar neatbalstītu formātu vai izmēru, tad sistēma par to brīdina.
Atļautie failu formāti -.jpg,.png,.7z,.bmp,.doc,.docx,.gif,.odt,.pdf,.pps,.ppsx,.ppt,.pptx,.xls,.xlsx,.zip,.edoc,.jpeg,.msg,.asice. Maksimālais atļautais viena faila izmērs 50 MB. Ja lietotājs mēģina pievienot failu ar neatbalstītu formātu vai izmēru, tad sistēma par to brīdina.




576. rindiņa: 536. rindiņa:
[https://lrg.cfla.gov.lv/images/c/cc/Intervences_jomas.docx NACE kodu tabula]
[https://lrg.cfla.gov.lv/images/c/cc/Intervences_jomas.docx NACE kodu tabula]


[[Kategorija:Sākumlapa]]
[[index.php?title=Kategorija:Sākumlapa]]

Pašreizējā versija, 2024. gada 28. oktobris, plkst. 08.36

<ATGRIEZTIES UZ SATURA RĀDĪTĀJU


Ievads[labot šo sadaļu | labot pirmkodu]

Auditorijas raksturojums[labot šo sadaļu | labot pirmkodu]

Šajā rokasgrāmatā ir aprakstītas sistēmas funkcionalitātes izmantošanas iespējas, kā atbalsts ikdienas darbā, strādājot ar KPVIS.

Lietotājiem jābūt pieredzei darbā ar Windows, MS Office un kādu no pārlūkprogrammām (Edge, Chrome, Opera vai Mozilla Firefox).

Lietojamība[labot šo sadaļu | labot pirmkodu]

Sistēmas prasības paredz, ka lietotāja datorā jābūt instalētai kādai no interneta pārlūkprogrammai (Edge, Chrome, Opera vai Mozilla Firefox). Minimālai ekrāna izšķirtspējai ir jābūt 1024 x 768.

Darbības sfēra[labot šo sadaļu | labot pirmkodu]

Dokuments attiecas uz izstrādāto Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas funkcionalitāti.

Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēma (KPVIS) paredzēta:

  • Projektu informācijas uzskaitei, tai skaitā nodrošinot informācijas uzkrāšanu par:
    • plānotā finansējuma un faktiski veikto maksājumu uzskaiti;
    • projektu finanšu un tehnisko rādītāju uzskaiti un to izpildes kontroli;
    • projektu pārbaužu plānošanu un to rezultātu uzskaiti;
  • Informācijas uzkrāšanai par 2021.-2027. gada plānošanas periodā realizētajiem projektiem;
  • Pārskatu un atskaišu veidošanai par sistēmā ievadītajiem datiem;
  • Datu ievadei ārējiem lietotājiem.

Termini, saīsinājumi un to skaidrojumi[labot šo sadaļu | labot pirmkodu]

Saīsinājums/ termins Paskaidrojums
APIA Atklāta projektu iesniegumu atlase
CFLA Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
DocLogix Dokumentu vadības sistēma
PP Politikas programma
EK Eiropas Komisija
ERAF Eiropas Reģionālās attīstības fonds
ES Eiropas Savienība
ES fondi Eiropas Sociālais fonds, Eiropas Reģionālās attīstības fonds, Kohēzijas fonds
ESF Eiropas Sociālais fonds
EUR Eiro
FM Finanšu ministrija
FS Finansējuma saņēmēji
HP Horizontālie principi
IP Iepirkuma pārbaudes
IPIA Ierobežota projektu iesniegumu atlase
IPr Ieguldījumu prioritāte
IR Iedzīvotāju reģistrs
IUB Iepirkumu uzraudzības birojs
JNI Jaunatnes nodarbinātības iniciatīva
KF Kohēzijas fonds
KPVIS Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēma
KS Kontu slēgums
LG Līguma grozījums
MK Ministru kabinets
MKN Ministru kabineta noteikumi
MP Maksājumu pieprasījumi
MPEK Maksājuma pieteikums Eiropas Komisijai
NMR Nodokļu maksātāju reģistrs
NPF Nacionālais publiskais finansējums
NVI Neatbilstoši veikti izdevumi
OLAF Eiropas Krāpšanas apkarošanas birojs
PASMK Pieļaujamā avansa un starpposma maksājuma kopsumma
PBF Pašvaldības budžeta finansējums
PI Projekta iesniegums
PF Privātais finansējums
PMPIG Plānoto maksājumu pieprasījumu iesniegšanas grafiks
PPĪV Pārbaudes projekta īstenošanas vietā
PV Prioritārais virziens
PVN Pievienotās vērtības nodoklis
RI Revīzijas iestāde
SAM Specifiskais atbalsta mērķis
SAMP Specifiskā atbalsta mērķa pasākums
SD ES fondu stratēģijas departaments
SEI Sertifikācijas iestāde
SIR Sertificēto izdevumu revīzija (pārbaude)
TP Tehniskā palīdzība
UR Uzņēmumu reģistrs
VBF Valsts budžeta finansējums
VBDP Valsts budžeta dotācija pašvaldībām
VI Vadošā iestāde
VID Valsts ieņēmumu dienests
VK Valsts kase
VZD Valsts zemes dienests


Sasaiste ar ārējām sistēmām[labot šo sadaļu | labot pirmkodu]

KPVIS ir izveidotas sasaistes ar šādām ārējām sistēmām:

  1. Uzņēmumu reģistru (UR)
  2. Pilsonības un migāciju lietu pārvaldes Iedzīvotāju reģistru (PMLP IR)
  3. Nodarbinātības valsts aģentūras Bezdarbnieku uzskaites un reģistrēto vakanču informācijas sistēmas (NVA BURVIS)
  4. Valsts ieņēmumu dienestu (VID)
  5. Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas Invaliditātes informatīvo sistēmu (VDEĀK IIS)
  6. Valsts reģionālās attīstības aģentūru (VRAA)
  7. Valsts zemes dienesta Valsts adrešu reģistru (VZD VAR)


Vispārējie sistēmas lietošanas principi[labot šo sadaļu | labot pirmkodu]

Darba sākums[labot šo sadaļu | labot pirmkodu]

Lai piekļūtu KPVIS, pārlūkprogrammas adreses laukā norāda adresi https://projekti.cfla.gov.lv

Pieslēgties projektu portālam ir iespējams:

  • nospiežot pogu <Pieslēgties>. Pēc pogas nospiešanas lietotājam sistēmā jāautentificējas izmantojot tikai vienotā valsts un pašvaldību pakalpojumu portāla Latvija.lv Vienotās pieteikšanās moduļa (VPM) paaugstinātas drošības autentifikācijas rīkus, t.i., ar eParaksts vai eID vai eParaksts Mobile;
  • nospiežot pogu <Pieslēgties CFLA darbiniekam ar Windows>, ja lietotājs ir CFLA darbinieks un lieto CFLA iekšējo tīklu;
  • nospiežot pogu <Pieslēgties ar lietotājvārdu un paroli/Login as foreign expert>.


Divu faktoru autentifikācija (turpmāk - 2FA)

Pēc pogas <Pieslēgties ar lietotājvārdu un paroli/Login as foreign expert> nospiešanas tiek atvērta forma lietotāja vārda un paroles ievadīšanai.

Ārzemju ekspertu un lietotāju, kuriem ir piešķirts lietotājvārds un parole, pieslēgšanās sistēmai notiek izmantojot divu faktoru autentifikāciju (turpmāk - 2FA) (tiek izmantots OTP (One-Time Password) mehānisms, ko nodrošina, piemēram, Google vai Microsoft aplikācijas. Tāpēc pēc sekmīgas lietotājvārda un paroles ievadīšanas pirmajā pieslēgšanās reizē ir jāveic 2FA konfigurācija.

2FA konfigurācijā tiek uzģenerēta unikāla lietotāja atslēga (QR koda un simbolu virknes formā), ko izmanto 2FA aplikācijās.

Lai pabeigtu konfigurāciju ir jāievada OTP kods, ko uzģenerē aplikācija. Nākamajās pieslēgšanās reizēs lietotājam tiek prasīta papildus 6 ciparu parole. Mainīt autentifikācijas konfigurāciju ir iespējams, izmantojot "Aizmirsu paroli" funkcionalitāti.

Pieslēdzoties sistēmai ar 2FA lietotāja telefonam (ierīcei) jābūt iestatītam precīzam laikam (var būt līdz + / - 5 min no vispārpieņemtā laika).



Pirmo reizi pieslēdzoties sistēmai, nepieciešams iepazīties ar sistēmas lietošanas noteikumiem. Lapas apakšējā daļā būs pogas <Piekrītu un apņemos ievērot> vai <Atcelt>. Ja nospiež pogu par noteikumu ievērošanu, tad lietotājs ir veiksmīgi pieslēdzies sistēmai.

Ar sistēmas lietošanas noteikumiem lietotājs var iepazīties gan latviešu valodā, gan angļu valodā – izmantojot pogas <LV> un <ENG>.

Ja lietotājam ir pieeja vairākām KPVIS apakšsistēmām, tad pirmajā pieslēgšanās reizē, pēc paroles maiņas, tiks atvērts apakšsistēmu izvēles logs.

Šeit tiks attēloti tās apakšsistēmas uz kuriem lietotājam ir piešķirtas tiesības.

Pieslēgšanās sistēmai - apakšsistēmu izvēles logs
Pieslēgšanās sistēmai - apakšsistēmu izvēles logs

Apakšsistēmu izvēles logā, noklikšķinot kādu no apakšsistēmas pogām, ir iespējams atvērt attiecīgo apakšsistēmu. Nākamajā pieslēgšanās reizē lietotājam uzreiz tiks atvērta apakšsistēma, kuru lietotājs pēdējo reizi bija atvēris un izmantojis ilgāk kā 1 minūti.

Nospiežot pogu <Aizvērt> apakšsistēmu izvēlnes logs tiks aizvērts.


Tikai CFLA lietotājiem Citrix un darba vietās ofisā (kas ir pieslēgtas iekštīklā), joprojām nemainīga paliek pieslēgšanās spiežot uz pogas <Pieslēgties CFLA darbiniekam ar Windows>.

Navigācija[labot šo sadaļu | labot pirmkodu]

Augšā – pirmā līmeņa izvēlnes. Gar kreiso malu – otrā līmeņa izvēlnes, kas pakārtotas pirmā līmeņa izvēlnei "Politikas programma"

Sistēmas funkcijas ir pieejamas, izmantojot vairāku līmeņu izvēlnes. Pirmā līmeņa izvēlnes (Politikas programma, Atskaites, Administrēšana) izvietotas horizontālā joslā ekrāna augšējā daļā kreisajā pusē, otrā līmeņa izvēlnes (Politikas programma, Juridiskās personas, Visas atlases, kā arī citas konkrētās formas apakšsadaļas) novietotas vertikāli gar ekrāna kreiso malu.


Ekrāna formas augšējā daļā labajā pusē ir izvietotas lietotāja palīgdarbības.

Navigācija 21-27


- tiek atvērts lauks projekta un virsprojekta līmeņa meklēšanai pēc projekta numura, nosaukuma vai projekta finansējuma saņēmēja nosaukuma;

- tiek atvērts KPVIS atbalsta portāls kļūdu un ieteikumu pieteikšanai;

- iespēja atvērt attiecīgo sadaļu Lietotāja rokasgrāmatā. Sistēmas administratori papildus var pievienot arī saiti uz Lietotāju rokasgrāmatu;

- iespēja mainīt sistēmas valodu;

- tiek atvērta izvēlne sadaļu Uzstādījumi, ar lietotāja profila informāciju - personas kods, lietotāja vārds, vārds, uzvārds, e-pasts, tālruņa numurs.

- tiek atvērts KPVIS apakšsistēmu izvēles logs (ikona redzama tikai, ja lietotājam ir pieeja vairākām KPVIS apakšsistēmām).

Meklēšana[labot šo sadaļu | labot pirmkodu]

Lai uzsāktu projektu un virsprojekta līmeņu meklēšanu ir jānoklikšķina uz ikonas , kas atrodas ekrāna formas augšējā labajā stūrī - kļūst aktīvs meklēšanas teksta ievades lauks.

Laukā ir pieejamas šādas projektu un virsprojektu līmeņu meklēšanas iespējas:

Iepriekš atvērto projektu vēsture

Ieklikšķinot meklēšanas laukā zem tā tiek attēlota iepriekš atvērto projektu un virsprojekta līmeņu vēsture - pēdējie 15 apskatītie projekti un virsprojekta līmeņi. Sistēma attēlo tos projektus, kurus lietotājs ir atvēris un tos virsprojekta līmeņus, kurus lietotājs ir apskatījis vai labojis. Saraksta augšpusē tiek attēloti pēdējie apmeklētie projekti vai virsprojekta līmeņi.

Automātiskā rezultātu attēlošana

Automātiskā rezultātu attēlošana

Pēc 3 vai vairāk simbolu ievades meklēšanas laukā zem tā tiek attēlots saraksts ar meklēšanas rezultātiem. Pēc katra ievadītā/mainītā simbola meklētājā, automātiski aktualizējas atrasto ierakstu saraksts.

Meklēšanas rezultātu sarakstā tiek attēlots projekta numurs, nosaukums un projekta iesniedzēja nosaukums vai virsprojekta līmeņa numurs un nosaukums.

Meklēšanas rezultātu saraksts ir sadalīts 3 daļās:

  • Mani projekti - meklēšanas saraksta sākumā tiek attēloti projekti, kur lietotājs ir norādīts kā atbildīgais projektu vadītājs (projekta sadaļā "Projekta pirmā lapa"-> laukā “Atbildīgais projekta vadītājs”) vai atlases veicējs (sadaļā “Atlases informācija” laukā “PAN atbildīgie”). Projektiem, kas ir šajā saraksta daļā, pirms nosaukuma tiek attēlota ikona ;
  • Pārējie projekti - tiek attēloti projekti, kuros lietotājs nav norādīts kā projektu vadītājs vai atlases veicējs;
  • Virsprojekta līmeņi - tiek attēloti virsprojekta līmeņi, meklējot pēc konkrētā līmeņa numura un nosaukuma. Piemēram, ievadot meklētājā “1.1.1.1”, rezultātos attēlo pasākumu 1.1.1.1 un visas zemāk esošās kārtas. Savukārt, ievadot “1.1.1.1-2”, rezultātos iekļauj tikai zem 1.1.1.1 līmeņa esošo 2.kārtu.

Zem katras daļas maksimums tiek attēloti 5 ieraksti un poga <Skatīt vairāk>, ja ierakstu ir vairāk par attēlotajiem. Nospiežot pogu <Skatīt vairāk>, atveras forma ar meklēšanas rezultātiem par konkrēto apakšsadaļu (Mani projekti, Pārējie projekti vai Virsprojekta līmeņi).

Noklikšķinot uz meklēšanas rezultātu rindas, tiks atvērta atbilstošā projekta pirmā lapa vai virsprojekta līmeņa pamatdatu forma.

Saraksta augšā primāri attēlo projektus, kuri ir statusos Iesniegts, Iesniegti precizējumi, Apstiprināts ar nosacījumuApstiprināts, Līgums.

Meklēšanas rezultātu formas cilne "Projekti"

Saraksta beigās projekti, kuri ir statusos Pabeigts, Noraidīts, Pārtraukts, Pārtraukts pēcuzraudzības periodāAtsaukts.

Meklēšanas rezultātu forma

Ja lietotājs, ievadot meklēšanas kritērijus, neko neizvēlas no automātiski piedāvātajiem ierakstiem, bet nospiež taustiņu Enter, tad atveras forma ar meklēšanas rezultātiem.

Ja atbilstoši lietotāja ievadītajam meklēšanas kritērijam tiek atrasts tikai viens ieraksts, tad nospiežot taustiņu Enter, uzreiz atveras atrastā ieraksta forma nevis meklēšanas rezultātu forma ar vienu ierakstu.

Meklēšanas rezultātu forma satur 3 cilnes:

  • Mani projekti - tiek attēloti projekti, kur lietotājs ir norādīts kā atbildīgais projektu vadītājs (projekta sadaļā "Projekta pirmā lapa"-> laukā “Atbildīgais projekta vadītājs”) vai atlases veicējs (sadaļā “Atlases informācija” laukā “PAN atbildīgie”);
  • Projekti - tiek attēloti visi projekta ierakstu rezultāti (gan Mani projekti, gan Pārējie projekti);
  • Virsprojekta līmeņi - tiek attēloti virslīmeņu ieraksti.

Dīkstāve[labot šo sadaļu | labot pirmkodu]

Paziņojums par sesijas beigām

Ja sistēmas lietotājs nav strādājis ar sistēmu vismaz 30 minūtes, tad lietotājam uz ekrāna tiek atvērts paziņojums par darba sesijas beigām ar laika atskaiti līdz sesijas pārtraukumam – 3 minūtes.

Formā tiek uzrādīta atskaite līdz brīdim, kad darba sesija tiks pārtraukta. Ja šajā laikā netiek veikta nekāda darbība ar sistēmu, tad lietotāja sesija tiks pārtraukta un tiks atvērta lietotāja autentifikācijas forma.

Lai turpinātu darbu ar sistēmu, nepieciešams nospiest pogu <Turpināt> – tiks atvērta forma, ar kuru lietotājs bija strādājis.

Lai pabeigtu darbu ar sistēmu, nepieciešams nospiest pogu <Atslēgties> – tiks atvērta lietotāja autentifikācijas forma.



Lietotāja profils[labot šo sadaļu | labot pirmkodu]

Sistēmas galvenā logā labajā, augšējā stūrī, lietotāja vārda un uzvārda pirmie burti tiek attēloti kā ikona , uz kuras nospiežot tiek atvērta izvēlne ar izvēles iespēju "Uzstādījumi". Uzklikšķinot uz izvēlnes sadaļas "Uzstādījumi", tiek atvērts lietotāja profils, kurā iespējams apskatīt un labot lietotāja profila datus.

Lietotāja profila formā ir šādi lauki:

  • Personas kods – teksta lauks personas koda ievadei. Lietotājam lauks ir labojams tikai pirmajā profila datu labošanas reizē;
  • Lietotāja vārds – automātiski tiek attēlots lietotāja lietotājvārds, kurš nav pieejams labošanai;
  • Vārds – automātiski tiek attēlots lietotāja vārds, kurš nav pieejams labošanai;
  • Uzvārds – automātiski tiek attēlots lietotāja uzvārds, kurš nav pieejams labošanai;
  • E-pasts – manuāli labojams teksta lauks "e-pasta adreses" ievadei;
  • E-pasts atkārtoti – manuāli labojams teksta lauks apstiprinājuma e-pasta adreses ievadei. Lauks tiek rādīts tikai tad, ja lietotājs ir labojis e-pasta adresi laukā "E-pasts". Laukos "E-pasts" un "E-pasts atkārtoti" ievadītajām e-pasta adresēm ir jāsakrīt;

Windows AD lietotājiem sistēmā lietotāja profilā e-pasta adresi mainīt nav iespējams.

  • Tālruņa numurs – manuāli labojams teksta lauks lietotāja "kontakttālruņa" noradīšanai.
  • Poga <Pieteikties kā fiziskai personai – finansējuma saņēmējam e-vidē> - poga tiek attēlota lietotājiem, kuriem vēl nav izveidots e-vides lietotājs 2021-2027 apakšsistēmā, kā arī Administrēšanas sadaļā lietotāja kartītē nav atzīmēts izvēles lauks "Ārvalstnieks". Pēc pogas nospiešanas lietotājam tiks izveidots e-vides profils un attēlots paziņojums “Lai pieslēgtos kā e-vides lietotājs - fiziska persona, ir atkārtoti jāveic autorizācija sistēmā. Jāatslēdzas un atkārtoti jāpieslēdzas izmantojot Latvija.lv autentifikāciju.” Lai lietotājam tiktu piešķirtas fiziskās personas e-vides lietotāja tiesības, tam ir jāielogojas ar Latvija.lv un jāapstiprina lietošanas noteikumus, kā arī jāievada savu e-pasta adresi. Uz norādīto e-pasta adresi tiks nosūtīta vēstule ar saiti. Lai turpinātu reģistrāciju ir jāapstiprina e-pasta adresi, noklikšķinot uz saites saņemtajā e-pasta vēstulē. Ja e-pasta adrese netiks apstiprināta 15 minūšu laikā, tad saite kļūs neaktīva un e-pasta adrese būs jānorāda atkārtoti.

KPVIS apakšsistēmu izvēles logs[labot šo sadaļu | labot pirmkodu]

KPVIS moduļu izvēles logs

Ja lietotājam ir pieeja vairākām KPVIS apakšsistēmām, tad augšējā joslā tiks attēlota ikona . Ar šīs ikonas palīdzību lietotājs var pārslēgties starp KPVIS apakšsistēmām neveicot atkārtotu autorizāciju. Noklikšķinot uz šīs ikonas, tiks atvērts apakšsistēmu izvēles logs, kas satur:

  • Lietotāja vārdu;
  • Organizāciju;
  • Lietotājam pieejamās KPVIS apakšsistēmas - katra apakšsistēma tiek attēlota kā atsevišķa poga. Noklikšķinot pogu, lietotājs tiek pārvirzīts uz attiecīgo apakšsistēmu.

Atkārtoti autorizējoties sistēmā, lietotājs tiks automātiski pārvirzīts uz to apakšsistēmu, kurā bija strādājis iepriekš (ilgāk par 1 minūti apakšsistēmā veicis darbības).


Darbību audits[labot šo sadaļu | labot pirmkodu]

Izstrādes stadijā


Kļūdu ziņošana[labot šo sadaļu | labot pirmkodu]

Ja strādājot ar sistēmu, lietotājs konstatē sistēmas nekorektu darbību vai kļūdu, tad par to ir jānosūta pieteikums. Lai to izdarītu, sistēmas galvenajā logā ekrāna augšējā labajā stūrī ir jānospiež uz

trijstūra ikonas.

Tiks atvērta pieteikuma forma:

Pieteikuma forma satur šādu informāciju:

  • Tēma - jeb īss apraksts. Norāda īsu problēmas aprakstu un sadaļu (ja ir) uz kuru pieteikums attiecas. Piemēram: Projektā nr.8.1.2.0/18/I/004 nepieciešams pie MP3 piesaistīt LG2;
  • Detalizēts apraksts - obligāti aizpildāms teksta lauks sistēmas kļūdas izvērsta apraksta ievadīšanai. Šajā laukā jānorāda kādas darbības tika veiktas, kāds bija vēlamais rezultāts un kāds faktiskais.
  • Sadaļa, kurā konstatēta problēma vai jāveic izmaiņas – neobligāts lauks. Aizpildāms, ja ir iespējams norādīt konkrētu KPVIS sadaļu, kurā konstatēta problēma
  • Projekta Nr. vai nosaukums – ja kļūda konstatēta konkrētā projektā, iespējams norādīt projekta Nr. vai nosaukumu
  • Saite jeb links uz problēmas vietu - tiek pievienota automātiski, ievietojot tās sistēmas vietnes adresi, kurā tika nospiesta atbalsta poga.
  • Pievienotais fails – iespēja pievienot failu. Ja konstatēto problēmu nav vienkārši aprakstīt, tad aicinām pievienot ekrānattēlu vai video, e-pastu vai kāda cita formāta papildu informāciju.

Pēc nepieciešamās informācijas ievadīšanas, jāspiež poga <Saglabāt>.


KPVIS pieteikumu ir nepieciešams obligāti reģistrēt, ja lietotājs pieļāvis tehnisku datu ievades kļūdu un tā rezultātā nepieciešams dzēst sistēmā ievadītos datus (piemēram, projektu vadītājs ir ievadījis pārbaudi pie cita projekta vai atkārtoti ievadījis sistēmā jau esošu pārbaudi).

Automātiskie e-pasti no atbalsta portāla[labot šo sadaļu | labot pirmkodu]

Kad pieteiksiet pieteikumus, saņemsiet arī sistēmas automātiskos e-pastus.

E-pastā tiks nosūtīta informācija par pieteikuma apstrādes progresu, kā arī skaidrojumi un komentāri no atbalsta speciālistiem.

Palīdzība[labot šo sadaļu | labot pirmkodu]

Modālais logs lietotāja rokasgrāmatu saišu pievienošanai un labošanai

Ekrāna formas augšējā daļā labajā pusē ir izvietotas lietotāja palīgdarbības.

Ar ikonas palīdzību tikai sistēmas administratoriem ir iespējams pievienot vai labot saites uz Lietotāja rokasgrāmatu.

Citiem lietotājiem šis ļauj atvērt attiecīgo Lietotāja rokasgrāmatas sadaļu.

Noklikšķinot uz ikonas lietotājam tiek piedāvātas iespējas:

  • Labot saites (redzama tikai, ja lietotājam ir tiesības labot saites) - tikai sistēmas administratoriem;
  • Skatīt rokasgrāmatu.

Ja lietotājs izvēlas iespēju Skatīt rokasgrāmatu, tad tiek atvērta rokasgrāmatas sadaļa, kas attiecas uz pašreiz atvērto sistēmas sadaļu.

Ja sistēmas administrators izvēlas iespēju Labot saites, tad tiek atvērts modālais logs rokasgrāmatu saišu pievienošanai vai labošanai.

Modālais logs satur laukus:

  • Saite uz ārējās vides rokasgrāmatu;
  • Saite uz iekšējās vides rokasgrāmatu.

Pievienotās saites attieksies uz to sistēmas sadaļu, kura pašlaik ir atvērta.

Sistēmas valodas maiņa[labot šo sadaļu | labot pirmkodu]

Ekrāna formas augšējā daļā labajā pusē ir izvietotas lietotāja palīgdarbības.

Ar ikonas palīdzību ir iespējams mainīt sistēmas valodu. Ir iespējams izvēlēties angļu vai latviešu valodu.

Dokumentu failu augšupielāde[labot šo sadaļu | labot pirmkodu]

Dokumentu pievienošana

Sistēmā dažādās vietās brīvi ir iespējams pievienot un apskatīt saistītos dokumentus.


Formas sadaļā "Augšupielādētie faili" tiek attēlota augšupielādēto dokumentu tabula ar šādām kolonnām:

  • Faila nosaukums – automātiski tiek attēlots pievienotā dokumenta nosaukums;
  • Pievienošanas datums – automātiski tiek attēlots datums un laiks, kad fails ir augšupielādēts sistēmā;
  • Statuss – automātiski tiek attēlots pievienotā dokumenta statuss;
  • Pievienotājs – automātiski tiek attēlots sistēmas lietotāja, kurš ir veicis dokumenta augšupielādi, vārds un uzvārds.
Dokumenta pievienošanas modālais logs

Pie katra no pievienotajiem dokumentiem ir iespējams veikt darbības, uzklikšķinot uz 3 punktu izvēlnes ikonas:

  • Skatīt/Labot;
  • Lejupielādēt;
  • Dzēst.

Lai pievienotu failu ir jānoklikšķina pogu <Pievienot> virs failu tabulas. Tiek atvērts modālais logs Dokumenta pievienošana, kurš satur:

  • Dokumenta pievienošanas zona, kurā failu var pievienot divos veidos:
    • uzklikšķinot uz teksta "Pievienot failu", tiek atvērts MS Windows standarta dialoglogs dokumenta augšupielādei, kurā lietotājs var izvēlēties augšupielādējamo failu;
    • izmantojot MS Windows standarta paņēmienu Drag&Drop – augšupielādējamo failu "velk" un "nomest" uz tekstu "Nometiet failu šeit".
  • Komentārs - ierobežota garuma teksta lauks.

Atļautie failu formāti -.jpg,.png,.7z,.bmp,.doc,.docx,.gif,.odt,.pdf,.pps,.ppsx,.ppt,.pptx,.xls,.xlsx,.zip,.edoc,.jpeg,.msg,.asice. Maksimālais atļautais viena faila izmērs 50 MB. Ja lietotājs mēģina pievienot failu ar neatbalstītu formātu vai izmēru, tad sistēma par to brīdina.


Organizāciju datu pieprasīšana no ārējiem reģistriem[labot šo sadaļu | labot pirmkodu]

Juridiskā personas pievienošanas paziņojums, kad dati nav atrasti Uzņēmuma Reģistrā
Juridiskā personas pievienošanas paziņojums, kad dati nav atrasti Uzņēmuma Reģistrā

Sistēmā laukos, kuros ir paredzēts ievadīt organizācijas reģistrācijas numuru/ nodokļu maksātāja reģistrācijas numuru, sākotnēji organizācijas dati tiek pieprasīti no ārējie reģistriem. Ievadot šādā laukā reģistrācijas numuru un noklikšķinot uz jebkuras citas formas vietas vai nospiežot pogu <Ielasīt datus>, sistēma centīsies atrast atbilstošu juridisko personu no Uzņēmuma Reģistra datiem, balstoties uz norādīto reģistrācijas numuru.

Ja informācija par juridisko personu netiek atrasta Uzņēmuma reģistra datos, tad tā tiek meklēta VID nodokļu maksātāju reģistra datos.

Ja atbilstība tiks atrasta kādā no reģistriem, datu lauki, kas satur organizācijas informāciju, tiks automātiski aizpildīti un tos turpmāk nevarēs labot. Ja nevienā no reģistriem atbilstība netiks atrasta, lietotājam tiks parādīts informatīvs paziņojums, ka pēc norādītā reģistrācijas numura dati netika atrasti.


Pēc paziņojuma aizvēršanas, nospiežot pogu <Labi> vai krustiņu paziņojuma augšējā, labējā stūrī, lietotājam būs iespēja manuāli aizpildīt pārējos laukus ar informāciju par organizāciju.





Sistēmā izmantotās standarta pogas[labot šo sadaļu | labot pirmkodu]

Pogas ievadīto datu apstiprināšanai/noraidīšanai[labot šo sadaļu | labot pirmkodu]

Vairākās sistēmas sadaļās ir iestrādāts "4 acu princips" – viens lietotājs datus ievada un labo, otrs – apstiprina.

Katrā sadaļā, kuras datus paredzēts apstiprināt, zem visiem ievadlaukiem ir redzama sadaļas apstiprinājuma daļa, kurā parādīts lietotājs, kurš sākotnēji/ pirmreizēji ir ievadījis datus (pēdējo reizi saglabājis) un datumu/ laiku, kad tas izdarīts un lietotājs, kurš datus ir apstiprinājis un apstiprināšanas datums un laiks. Ja sadaļa vēl nav apstiprināta vai pēc apstiprināšanas tā ir atkārtoti labota, tad apstiprinājumu daļā nebūs redzams ieraksts par apstiprināšanu.

Kolonnas nosaukums Apraksts
<Apstiprināt> poga ievadīto datu apstiprināšanai
<Darbinieka ievadīts> kad viens llietotājs datus ir savadījis/izlabojis, viņš spiež pogu, lai dati nonāktu pie virskontroles apstiprināšanai
<Virskontroles apstiprināts> otrs lietotājs veic datu apstiprināšanu, šādā veidā nodrošinot "4 acu principu"
<Noraidīt> poga ievadīto datu noraidīšanai


Pie katras apstiprinājuma daļas nospiežot saiti "Skatīt" ir iespējams aplūkot attiecīgā darbības koka līmeņa iepriekšējo versiju.

Lai redzētu vēsturi par sadaļas datu labošanu un apstiprināšanu, jāklikšķina uz saites "Detaļas".

Lai redzētu sadaļas konkrēto apstiprināto informāciju, jāklikšķina uz saites "Skatīt".

Kamēr konkrētā sadaļa nav apstiprināta, formas augšpusē būs redzams atbilstošs paziņojums un visi ievadlauki formā tiks attēloti uz sarkana fona.

Ja darbības koka līmenī dati ir mainīti, bet vēl nav apstiprināti, tad papildus tiek uzrādīta poga <Dzēst melnrakstu>, kuru nospiežot tiek izdzēsti visi ievadītie dati līdz pēdējai apstiprinātajai informācijai.

Lai sadaļas datus apstiprinātu, lietotājs ar šādām tiesībām, klikšķina uz pogas <Apstiprināt>. Lietotājam, kurš ievadīja datus (pēdējo reizi saglabāja), nebūs iespējams apstiprināt sadaļu, jo poga <Apstiprināt> būs atspējota.


Standarta pogas[labot šo sadaļu | labot pirmkodu]

Visā sistēmā tiek izmantotas šādas pogas, kurām ir standarta funkcionalitāte jebkurā sistēmas formā:

Kolonnas nosaukums Apraksts
<Saglabāt> tiek veikta ievadīto datu pārbaude un, veiksmīgas pārbaudes gadījumā, dati tiek saglabāti un attēlots attiecīgs paziņojums.

Ekrāna forma netiek aizvērta.

<Saglabāt un atgriezties> tiek veikta ievadīto datu pārbaude un, veiksmīgas pārbaudes gadījumā, dati tiek saglabāti un attēlots attiecīgs paziņojums. Pēc datu saglabāšanas ekrāna forma tiek aizvērta un lietotājs tiek aizvests uz iepriekš aplūkoto formu
<Saglabāt un turpināt> izmanto projekta iesnieguma datu ievadīšanas formā - tiek veikta ievadīto datu pārbaude un, veiksmīgas pārbaudes gadījumā, dati tiek saglabāti un attēlots attiecīgs paziņojums.

Pēc datu saglabāšanas, lietotājam uz ekrāna tiek atvērta nākamā projekta iesnieguma veidlapas sadaļa.

<Atgriezties> veiktās izmaiņas netiek saglabātas un lietotājs tiek aizvests uz iepriekš aplūkoto formu.
<Atcelt> veiktās izmaiņas netiek saglabātas un datu formas lauku saturs tiek atgriezts uz saturu, kāds tas bija formas atvēršanas brīdī

Pielikumi[labot šo sadaļu | labot pirmkodu]

Intervences jomas (NACE nozare)[labot šo sadaļu | labot pirmkodu]

Dati tiek izmantoti projekta 3 simbolu koda veidošanai atskaitē "Dati par veiktajiem/ atgūtajiem maksājumiem makro modelim” un informācijas ievadei.

NACE kodu tabula

index.php?title=Kategorija:Sākumlapa