Ievads: Atšķirības starp versijām

No ''LRG''
Pāriet uz navigāciju Pāriet uz meklēšanu
 
(6 starpversijas, ko saglabājuši 3 lietotāji, nav parādītas)
227. rindiņa: 227. rindiņa:


Lai pabeigtu konfigurāciju ir jāievada OTP kods, ko uzģenerē aplikācija. Nākamajās pieslēgšanās reizēs lietotājam tiek prasīta papildus 6 ciparu parole. Mainīt autentifikācijas konfigurāciju ir iespējams, izmantojot "Aizmirsu paroli" funkcionalitāti.
Lai pabeigtu konfigurāciju ir jāievada OTP kods, ko uzģenerē aplikācija. Nākamajās pieslēgšanās reizēs lietotājam tiek prasīta papildus 6 ciparu parole. Mainīt autentifikācijas konfigurāciju ir iespējams, izmantojot "Aizmirsu paroli" funkcionalitāti.
Pieslēdzoties sistēmai ar 2FA lietotāja telefonam (ierīcei) jābūt iestatītam precīzam laikam (var būt līdz + / - 5 min no vispārpieņemtā laika).




326. rindiņa: 329. rindiņa:


Pieslēdzoties ar paroli, kurai ir beidzies derīguma termiņš, tā ir jānomaina, lai būtu iespējams strādāt ar sistēmu.
Pieslēdzoties ar paroli, kurai ir beidzies derīguma termiņš, tā ir jānomaina, lai būtu iespējams strādāt ar sistēmu.
<br>
<br>
<br>
<br>


Norādot e-pastu, uz to tiks nosūtīta pagaidu parole, kura pieslēdzoties sistēmai būs jānomaina. <br />
Norādot e-pastu, uz to tiks nosūtīta pagaidu parole, kura pieslēdzoties sistēmai būs jānomaina. <br />


==KPVIS moduļu izvēles logs==
==KPVIS apakšsistēmu izvēles logs==
[[Attēls:Modulu mainas logs new iekseja.jpg|thumb|496x496px|KPVIS moduļu izvēles logs]]
[[Attēls:Modulu mainas logs new iekseja.jpg|thumb|496x496px|KPVIS apakšsistēmu izvēles logs]]
Ja lietotājam ir pieeja vairākiem KPVIS moduļiem (KPVIS 2014.-2020., KPVIS 2021.-2027., vai KPVIS Atveseļošanās fonds AF), tad augšējā joslā tiks attēlota ikona [[Attēls:Modulu poga.jpg|frameless|30x30px]].  
Ja lietotājam ir pieeja vairākām KPVIS apakšsistēmām (KPVIS 2014.-2020., KPVIS 2021.-2027., vai KPVIS Atveseļošanās fonds = AF), tad augšējā joslā tiks attēlota ikona [[Attēls:Modulu poga.jpg|frameless|30x30px]].  


Ar šīs ikonas palīdzību lietotājs var pārslēgties starp KPVIS moduļiem neveicot atkārtotu autorizāciju.  
Ar šīs ikonas palīdzību lietotājs var pārslēgties starp KPVIS apakšsistēmām, neveicot atkārtotu autorizāciju.  


Noklikšķinot uz šīs ikonas, tiks atvērts moduļu izvēles logs, kas satur:
Noklikšķinot uz šīs ikonas, tiks atvērts apakšsistēmu izvēles logs, kas satur:


* Lietotāja vārdu;
* Lietotāja vārdu;
*Organizāciju;
*Organizāciju;
*Lietotājam pieejamos KPVIS moduļus - katrs modulis tiek attēlots kā atsevišķa poga. Noklikšķinot pogu, lietotājs tiek pārvirzīts uz attiecīgo moduli.
*Lietotājam pieejamās KPVIS apakšsistēmas - katra apakšsistēma tiek attēlota kā atsevišķa poga. Noklikšķinot pogu, lietotājs tiek pārvirzīts uz attiecīgo apakšsistēmu.
 
Atkārtoti autorizējoties sistēmā, lietotājs tiks automātiski pārvirzīts uz to apakšsistēmu, kurā bija strādājis iepriekš (ilgāk par 1 minūti modulī veicis darbības).


Atkārtoti autorizējoties sistēmā, lietotājs tiks automātiski pārvirzīts uz to moduli, kurā bija strādājis iepriekš (ilgāk par 1 minūti modulī veicis darbības).




386. rindiņa: 375. rindiņa:
Ja strādājot ar sistēmu, lietotājs konstatē sistēmas nekorektu darbību vai kļūdu, tad par to ir jānosūta pieteikums. Lai to izdarītu, sistēmas galvenajā logā ekrāna augšējā labajā stūrī ir jānospiež uz ikonas [[Attēls:Itpieteikaikona.png|20px]].
Ja strādājot ar sistēmu, lietotājs konstatē sistēmas nekorektu darbību vai kļūdu, tad par to ir jānosūta pieteikums. Lai to izdarītu, sistēmas galvenajā logā ekrāna augšējā labajā stūrī ir jānospiež uz ikonas [[Attēls:Itpieteikaikona.png|20px]].


Tiks atvērts KPVIS atbalsta portāls. [[Attēls:Kludu zinosana.jpg|alt= Kļūdas pieteikuma forma|thumb|543x543px|''KPVIS pieteikumu portāls''|none]]
Tiks atvērta '''pieteikuma''' forma:  
 
KPVIS atbalsta portālā ir iespējams pieteikt divus pieteikuma veidus:


*<span style="color: DodgerBlue">Klienta pieteikums</span> – šo pieteikuma veidu izvēlas, ja radies jautājums vai konstatēta kļūda sistēmas darbībā.
[[Attēls:Pieteikuma forma.png|559x559px]]<br />
*<span style="color:DodgerBlue">Ieteikums</span> – šo pieteikuma veidu izvēlas, ja vēlas izteikt ieteikumu sistēmas funkcionalitātes uzlabošanai.


===Pieteikums===
Pieteikuma forma satur šādu informāciju:
Pieteikuma forma satur šādu informāciju:


*'''Tēma''' - jeb īss apraksts. Norāda īsu problēmas aprakstu un sadaļu (ja ir) uz kuru pieteikums attiecas. ''Piemēram:'' ''Projektā nr.8.1.2.0/18/I/004 nepieciešams pie MP3 piesaistīt LG2'';
*'''Tēma''' - jeb īss apraksts. Norāda īsu problēmas aprakstu un sadaļu (ja ir) uz kuru pieteikums attiecas. ''Piemēram:'' ''Projektā nr.8.1.2.0/18/I/004 nepieciešams pie MP3 piesaistīt LG2'';
*'''Prioritāte''' – norāda pieteikuma prioritāti, steidzamību (Augsta, Vidēja, Zema).
Piemēram,
Steidzamība augsta – ja kļūda padara funkcionalitāti neizmantojamu vai rada nopietnas neprecizitātes datos, ļoti steidzami nepieciešami labojumi.
Steidzamība vidēja – maznozīmīga ietekme uz veicamo funkciju izpildi, nav steidzami.
Steidzamība zema – neietekmē sistēmas funkcionalitāti, nav steidzami.


*'''Detalizēts apraksts''' - obligāti aizpildāms teksta lauks sistēmas kļūdas izvērsta apraksta ievadīšanai. Šajā laukā jānorāda kādas darbības tika veiktas, kāds bija vēlamais rezultāts un kāds faktiskais.
*'''Detalizēts apraksts''' - obligāti aizpildāms teksta lauks sistēmas kļūdas izvērsta apraksta ievadīšanai. Šajā laukā jānorāda kādas darbības tika veiktas, kāds bija vēlamais rezultāts un kāds faktiskais.
*'''Sadaļa, kurā konstatēta problēma vai jāveic izmaiņas''' – neobligāts lauks. Aizpildāms, ja ir iespējams norādīt konkrētu KPVIS sadaļu, kurā konstatēta problēma
*'''Sadaļa, kurā konstatēta problēma vai jāveic izmaiņas''' – neobligāts lauks. Aizpildāms, ja ir iespējams norādīt konkrētu KPVIS sadaļu, kurā konstatēta problēma
*'''Projekta Nr. vai nosaukums''' – ja kļūda konstatēta konkrētā projektā, iespējams norādīt projekta Nr. vai nosaukumu
*'''Projekta Nr. vai nosaukums''' – ja kļūda konstatēta konkrētā projektā, iespējams norādīt projekta Nr. vai nosaukumu
*'''Saite jeb links uz problēmas vietu''' - vieta, kur konstatēta problēma (piemēram: <nowiki>https://kpvis.cfla.gov.lv/LV/piemers/1111</nowiki>)
*'''Saite jeb links uz problēmas vietu''' - tiek pievienota automātiski, ievietojot tās sistēmas vietnes adresi, kurā tika nospiesta atbalsta poga.
*'''Pievienotais fails''' – iespēja pievienot failu. Ja konstatēto problēmu nav vienkārši aprakstīt, tad aicinām pievienot ekrānattēlu vai video, e-pastu vai kāda cita formāta papildu informāciju.
*'''Pievienotais fails''' – iespēja pievienot failu. Ja konstatēto problēmu nav vienkārši aprakstīt, tad aicinām pievienot ekrānattēlu vai video, e-pastu vai kāda cita formāta papildu informāciju.


Pēc nepieciešamās informācijas ievadīšanas, jāspiež poga <Izveidot>.
Pēc nepieciešamās informācijas ievadīšanas, jāspiež poga <Saglabāt>.
 
Ja vēlas izteikt ieteikumu sistēmas funkcionalitātes uzlabošanai, tad KPVIS atbalsta portālā ir iespējams pieteikt ieteikumu.
 
=== Ieteikums===
Ieteikuma forma satur šādu informāciju/jautājumus:
 
*Tēma
*Sadaļa, kurā konstatēta problēma vai jāveic izmaiņas
*Saite uz problēmas avotu
*Lūdzu, īsi aprakstiet kādu darbību vēlējāties veikt vai veicāt?
*Kas traucēja, pietrūka vai nebija ērti jau esošajā funkcionalitātē?
*Kāds ir ieteikums, lai darbs ar sistēmu būtu ērtāks?
*Apstiprinu, ka KPVIS atbalsta grupa ar mani var sazināsies, ja tas būs nepieciešams šī ieteikuma izvērtēšanai, atzīmē vienu no variantiem Jā -  piekrīti, Nē – nevēlies.
 
===Pieteikumu apskatīšana===
Lai apskatītu savus pieteiktos pieteikumus un to izpildes statusu, ir pieejama sadaļa Pieprasījumi (lapas labajā, augšējā stūrī)
 
[[Attēls:Sadaļa Pieprasījumi.png|alt=Sadaļa Pieprasījumi|none|thumb|518x518px|Sadaļa Pieprasījumi]]Pieprasījumi sadaļā var redzēt pieteikuma:
 
*Tipu
*Numuru
*Aprakstu
*Statusu
*Pietecēju
 
Pieteikumus ir iespējams filtrēt pēc statusa, pieteikuma tipa, kā arī izmantot meklēšanas iespējas.
 
Atverot pieteikumu ir iespējams skatīt pieteikuma informāciju, (1.) pievienot komentāru, tajā skaitā (2.) pielikumu, kā arī izslēgt (3.) paziņojumus par pieteikumu, ja tos nevēlas saņemt.
[[Attēls:Pieteikuma informācija.png|alt=Pieteikuma informācija|none|thumb|445x445px|Pieteikuma informācija]]
 
 
KPVIS pieteikumu ir nepieciešams obligāti reģistrēt, ja lietotājs pieļāvis tehnisku datu ievades kļūdu un tā rezultātā nepieciešams dzēst sistēmā ievadītos datus (piemēram, projektu vadītājs ir ievadījis pārbaudi pie cita projekta vai atkārtoti ievadījis sistēmā jau esošu pārbaudi). Citos gadījumos (ne tehniskas kļūdas gadījumā) datu precizēšana ir jāveic KPVIS uzstādot attiecīgo statusu (piemēram, pārbaudes statuss tiek mainīts uz ''Anulēts''), lai nodrošinātu lēmuma pieņemšanas procesa un datu ievades/precizēšanas izsekojamību. '''Kļūdaini ievadīto neatbilstību nav iespējams dzēst''' – šādos gadījumos konkrētai neatbilstībai maina statusu uz ''Anulēta.''
 
===Automātiskie e-pasti no atbalsta portāla===
 
Turpmāk, kad pieteiksiet pieteikumus, no KPVIS atbalsta portāla saņemsiet arī sistēmas automātiskos e-pastus.


E-pasti tiks nosūtīti gadījumā, ja pieteikums ir '''izveidots''', '''atrisināts''' vai tam ir '''pievienots komentārs'''.
KPVIS pieteikumu ir nepieciešams obligāti reģistrēt, ja lietotājs pieļāvis tehnisku datu ievades kļūdu un tā rezultātā nepieciešams dzēst sistēmā ievadītos datus (piemēram, projektu vadītājs ir ievadījis pārbaudi pie cita projekta vai atkārtoti ievadījis sistēmā jau esošu pārbaudi).  
===Automātiskie e-pasti ===


Automātiskajā e-pastā, nospiežot <Skatīt pieprasījumu>, tiks atvērts konkrētais pieteikums un atspoguļota informācija par pieteikumu (skatīt bildi Pieteikuma informācija).
Kad pieteiksiet pieteikumus, saņemsiet arī sistēmas automātiskos e-pastus.


E-pasta piemērs par reģistrētu pieteikumu,
E-pastā tiks nosūtīta informācija par pieteikuma apstrādes progresu, kā arī skaidrojumi un komentāri no atbalsta speciālistiem.  
[[Attēls:KPVIS atbalsta portāla automātiskais e-pasts.png|alt=KPVIS atbalsta portāla automātiskais e-pasts|none|thumb|430x430px|KPVIS atbalsta portāla automātiskais e-pasts]]
<br />


==Dokumentu failu augšupielāde==
==Dokumentu failu augšupielāde==
618. rindiņa: 557. rindiņa:
[https://lrg.cfla.gov.lv/images/c/cc/Intervences_jomas.docx NACE kodu tabula]
[https://lrg.cfla.gov.lv/images/c/cc/Intervences_jomas.docx NACE kodu tabula]


[[Kategorija:Sākumlapa]]
[[index.php?title=Kategorija:Sākumlapa]]

Pašreizējā versija, 2024. gada 28. oktobris, plkst. 08.18

<ATGRIEZTIES UZ SATURA RĀDĪTĀJU


Ievads[labot šo sadaļu | labot pirmkodu]

Auditorijas raksturojums[labot šo sadaļu | labot pirmkodu]

Šajā rokasgrāmatā ir aprakstītas sistēmas funkcionalitātes izmantošanas iespējas, kā atbalsts ikdienas darbā, strādājot ar KPVIS.

Lietotājiem jābūt pieredzei darbā ar Windows, MS Office un kādu no pārlūkprogrammām (Edge, Chrome, Opera vai Mozilla Firefox).

Lietojamība[labot šo sadaļu | labot pirmkodu]

Sistēmas prasības paredz, ka lietotāja datorā jābūt instalētai kādai no interneta pārlūkprogrammai (Edge, Chrome, Opera vai Mozilla Firefox). Minimālai ekrāna izšķirtspējai ir jābūt 1024 x 768.

Darbības sfēra[labot šo sadaļu | labot pirmkodu]

Dokuments attiecas uz izstrādāto Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmas funkcionalitāti.

Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēma (KPVIS) paredzēta:

  • ES fondu ietvaros finansēto projektu informācijas uzskaitei, tai skaitā nodrošinot informācijas uzkrāšanu par:
    • plānotā finansējuma un faktiski veikto maksājumu uzskaiti;
    • projektu finanšu un tehnisko rādītāju uzskaiti un to izpildes kontroli;
    • projektu pārbaužu plānošanu un to rezultātu uzskaiti;
  • Informācijas uzkrāšanai par 2014.-2020. gada plānošanas periodā realizētajiem projektiem;
  • Pārskatu un atskaišu veidošanai par sistēmā ievadītajiem datiem;
  • Datu ievadei ārējiem lietotājiem.

Termini, saīsinājumi un to skaidrojumi[labot šo sadaļu | labot pirmkodu]

Saīsinājums/ termins Paskaidrojums
APIA Atklāta projektu iesniegumu atlase
CFLA Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
DocLogix Dokumentu vadības sistēma
DP Darbības programma
EK Eiropas Komisija
ERAF Eiropas Reģionālās attīstības fonds
ES Eiropas Savienība
ES fondi Eiropas Sociālais fonds, Eiropas Reģionālās attīstības fonds, Kohēzijas fonds
ESF Eiropas Sociālais fonds
EUR Eiro
FM Finanšu ministrija
FS Finansējuma saņēmēji
HP Horizontālie principi
IP Iepirkuma pārbaudes
IPIA Ierobežota projektu iesniegumu atlase
IPr Ieguldījumu prioritāte
IR Iedzīvotāju reģistrs
IUB Iepirkumu uzraudzības birojs
JNI Jaunatnes nodarbinātības iniciatīva
KF Kohēzijas fonds
KPVIS Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēma
KS Kontu slēgums
LG Līguma grozījums
MK Ministru kabinets
MKN Ministru kabineta noteikumi
MP Maksājumu pieprasījumi
MPEK Maksājuma pieteikums Eiropas Komisijai
NMR Nodokļu maksātāju reģistrs
NPF Nacionālais publiskais finansējums
NVI Neatbilstoši veikti izdevumi
OLAF Eiropas Krāpšanas apkarošanas birojs
PASMK Pieļaujamā avansa un starpposma maksājuma kopsumma
PBF Pašvaldības budžeta finansējums
PI Projekta iesniegums
PF Privātais finansējums
PMPIG Plānoto maksājumu pieprasījumu iesniegšanas grafiks
PPĪV Pārbaudes projekta īstenošanas vietā
PV Prioritārais virziens
PVN Pievienotās vērtības nodoklis
RI Revīzijas iestāde
SAM Specifiskais atbalsta mērķis
SAMP Specifiskā atbalsta mērķa pasākums
SD ES fondu stratēģijas departaments
SEI Sertifikācijas iestāde
SIR Sertificēto izdevumu revīzija (pārbaude)
TP Tehniskā palīdzība
UR Uzņēmumu reģistrs
VBF Valsts budžeta finansējums
VBDP Valsts budžeta dotācija pašvaldībām
VI Vadošā iestāde
VID Valsts ieņēmumu dienests
VK Valsts kase
VZD Valsts zemes dienests


Sasaiste ar ārējām sistēmām[labot šo sadaļu | labot pirmkodu]

KPVIS ir izveidotas sasaistes ar šādām ārējām sistēmām:

  1. Uzņēmumu reģistru (UR)
  2. Pilsonības un migāciju lietu pārvaldes Iedzīvotāju reģistru (PMLP IR)
  3. Nodarbinātības valsts aģentūras Bezdarbnieku uzskaites un reģistrēto vakanču informācijas sistēmas (NVA BURVIS)
  4. Valsts ieņēmumu dienestu (VID)
  5. Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas Invaliditātes informatīvo sistēmu (VDEĀK IIS)
  6. Valsts reģionālās attīstības aģentūru (VRAA)
  7. Valsts zemes dienesta Valsts adrešu reģistru (VZD VAR)


Vispārējie sistēmas lietošanas principi[labot šo sadaļu | labot pirmkodu]

Darba sākums[labot šo sadaļu | labot pirmkodu]

Lai piekļūtu KPVIS, pārlūkprogrammas adreses laukā norāda adresi https://projekti.cfla.gov.lv

Pieslēgties projektu portālam ir iespējams:

  • nospiežot pogu <Pieslēgties>. Pēc pogas nospiešanas lietotājam sistēmā jāautentificējas izmantojot tikai vienotā valsts un pašvaldību pakalpojumu portāla Latvija.lv Vienotās pieteikšanās moduļa (VPM) paaugstinātas drošības autentifikācijas rīkus, t.i., ar eParaksts vai eID vai eParaksts Mobile;
  • nospiežot pogu <Pieslēgties CFLA darbiniekam ar Windows>, ja lietotājs ir CFLA darbinieks un lieto CFLA iekšējo tīklu;
  • nospiežot pogu <Pieslēgties ar lietotājvārdu un paroli/Login as foreign expert>.

Divu faktoru autentifikācija (turpmāk - 2FA)

Pēc pogas <Pieslēgties ar lietotājvārdu un paroli/Login as foreign expert> nospiešanas tiek atvērta forma lietotāja vārda un paroles ievadīšanai.

Ārzemju ekspertu un lietotāju, kuriem ir piešķirts lietotājvārds un parole, pieslēgšanās sistēmai notiek izmantojot divu faktoru autentifikāciju (turpmāk - 2FA) (tiek izmantots OTP (One-Time Password) mehānisms, ko nodrošina, piemēram, Google vai Microsoft aplikācijas. Tāpēc pēc sekmīgas lietotājvārda un paroles ievadīšanas pirmajā pieslēgšanās reizē ir jāveic 2FA konfigurācija.

2FA konfigurācijā tiek uzģenerēta unikāla lietotāja atslēga (QR koda un simbolu virknes formā), ko izmanto 2FA aplikācijās.

Lai pabeigtu konfigurāciju ir jāievada OTP kods, ko uzģenerē aplikācija. Nākamajās pieslēgšanās reizēs lietotājam tiek prasīta papildus 6 ciparu parole. Mainīt autentifikācijas konfigurāciju ir iespējams, izmantojot "Aizmirsu paroli" funkcionalitāti.

Pieslēdzoties sistēmai ar 2FA lietotāja telefonam (ierīcei) jābūt iestatītam precīzam laikam (var būt līdz + / - 5 min no vispārpieņemtā laika).



Pirmo reizi pieslēdzoties sistēmai, nepieciešams iepazīties ar sistēmas lietošanas noteikumiem. Lapas apakšējā daļā būs pogas <Piekrītu un apņemos ievērot> vai <Atcelt>. Ja nospiež pogu par noteikumu ievērošanu, tad lietotājs ir veiksmīgi pieslēdzies sistēmai.

Ar sistēmas lietošanas noteikumiem lietotājs var iepazīties gan latviešu valodā, gan angļu valodā – izmantojot pogas <LV> un <ENG>.

Ja lietotājam ir pieeja vairākiem KPVIS moduļiem, tad pirmajā pieslēgšanās reizē, pēc paroles maiņas, tiks atvērts moduļu izvēles logs.

Šeit tiks attēloti tie moduļi uz kuriem lietotājam ir piešķirtas tiesības.

Pieslēgšanās sistēmai - moduļu izvēles logs
Pieslēgšanās sistēmai - moduļu izvēles logs

Moduļu izvēles logā, noklikšķinot kādu no moduļa pogām, ir iespējams atvērt attiecīgo moduli. Nākamajā pieslēgšanās reizē lietotājam uzreiz tiks atvērts modulis, kuru lietotājs pēdējo reizi bija atvēris un izmantojis ilgāk kā 1 minūti.

Nospiežot pogu <Aizvērt> moduļu izvēlnes logs tiks aizvērts.

Tikai CFLA lietotājiem Citrix un darba vietās ofisā (kas ir pieslēgtas iekštīklā), joprojām nemainīga paliek pieslēgšanās spiežot uz pogas <Pieslēgties ar Windows>.

Navigācija[labot šo sadaļu | labot pirmkodu]

Sistēmas funkcijas ir pieejamas, izmantojot vairāku līmeņu izvēlnes. Pirmā līmeņa izvēlnes (Darbības programma, Atskaites, Administrēšana) izvietotas horizontālā joslā ekrāna augšējā daļā kreisajā pusē, otrā līmeņa izvēlnes (Darbības programma, EK iesniedzamie maksājumi un kontu slēgumi, Izdevumu deklarācijas korekcijas, Juridiskās personas, kā arī citas konkrētās formas apakšsadaļas) novietotas vertikāli gar ekrāna kreiso malu.

Augšā – pirmā līmeņa izvēlnes. Gar kreiso malu – otrā līmeņa izvēlnes, kas pakārtotas pirmā līmeņa izvēlnei "Darbības plāns"
Augšā – pirmā līmeņa izvēlnes. Gar kreiso malu – otrā līmeņa izvēlnes, kas pakārtotas pirmā līmeņa izvēlnei "Darbības plāns"


Ekrāna formas augšējā daļā labajā pusē ir izvietotas lietotāja palīgdarbības.

Pirmajā joslā ir redzams lietotāja, kurš šobrīd strādā ar sistēmu, vārds un uzvārds, kā arī šādu darbību ikonas:

- ikonas sistēmas valodu pārslēgšanai;

- tiek atvērta ekrāna forma jauna kļūdas ziņojuma pieteikšanai IT pieteikumu reģistram;

- tiek atvērts KPVIS moduļu izvēles logs (ikona redzama tikai, ja lietotājam ir pieeja vairākiem KPVIS moduļiem);

- nodrošina drošu atslēgšanos no sistēmas.

Otrajā joslā ir pieejams ievadlauks projekta meklēšanai pēc projekta numura, nosaukuma vai projekta finansējuma saņēmēja nosaukuma, kā arī poga <Dokumentācija>,kas atver formu no kuras ir iespējams atvērt sistēmas lietotāja rokasgrāmatu un sistēmas lietošanas noteikumus gan latviešu, gan angļu valodā. Papildus tiek rādīta poga <Palīdzība> - lietotāja elektroniskā palīga atrašanās vietas ievadei un pats elektroniskais lietotāja palīgs (skat. nodaļu Palīdzības informācijas ievade).


Dīkstāve[labot šo sadaļu | labot pirmkodu]

Ja sistēmas lietotājs nav strādājis ar sistēmu vismaz 30 minūtes, tad lietotājam uz ekrāna tiek atvērts paziņojums par darba sesijas beigām ar laika atskaiti līdz sesijas pārtraukumam – 3 minūtes.

Paziņojums par sesijas beigām
Paziņojums par sesijas beigām


Formā tiek uzrādīta atskaite līdz brīdim, kad darba sesija tiks pārtraukta. Ja šajā laikā netiek veikta nekāda darbība ar sistēmu, tad lietotāja sesija tiks pārtraukta un tiks atvērta lietotāja autentifikācijas forma. Lai turpinātu darbu ar sistēmu, nepieciešams nospiest pogu <Turpināt> – tiks atvērta forma, ar kuru lietotājs bija strādājis. Lai pabeigtu darbu ar sistēmu, nepieciešams nospiest pogu <Atslēgties> – tiks atvērta lietotāja autentifikācijas forma.









Lietotāja profils[labot šo sadaļu | labot pirmkodu]

Sistēmas galvenā logā labajā, augšējā stūrī, lietotāja vārds un uzvārds tiek attēlots kā hipersaite, uz kuras nospiežot tiek atvērts lietotāja profils, kurā iespējams apskatīt un labot lietotāja profila datus.

Lietotāja profils
Lietotāja profils


Lietotāja profila formā ir šādi lauki:

  • Personas kods – teksta lauks personas koda ievadei. Lietotājam lauks ir labojams tikai pirmajā profila datu labošanas reizē;
  • Lietotāja vārds – automātiski tiek attēlots lietotāja lietotājvārds, kurš nav pieejams labošanai;
  • Vārds – automātiski tiek attēlots lietotāja vārds, kurš nav pieejams labošanai;
  • Uzvārds – automātiski tiek attēlots lietotāja uzvārds, kurš nav pieejams labošanai;
  • E-pasts – manuāli labojams teksta lauks "e-pasta adreses" ievadei;
  • E-pasts atkārtoti – manuāli labojams teksta lauks apstiprinājuma e-pasta adreses ievadei. Lauks tiek rādīts tikai tad, ja lietotājs ir labojis e-pasta adresi laukā "E-pasts". Laukos "E-pasts" un "E-pasts atkārtoti" ievadītajām e-pasta adresēm ir jāsakrīt;
  • Tālruņa numurs – manuāli labojams teksta lauks lietotāja "kontakttālruņa" noradīšanai;
  • Iestādes nosaukums – automātiski tiek uzrādīts lietotāja iestādes nosaukums, lauks nav labojams;
  • Poga <Pieteikties kā fiziskai personai – finansējuma saņēmējam e-vidē> - poga tiek attēlota lietotājiem, kuriem vēl nav izveidots e-vides lietotājs 2021-2027 apakšsistēmā, kā arī Administrēšanas sadaļā lietotāja kartītē nav atzīmēts izvēles lauks "Ārvalstnieks". Pēc pogas nospiešanas lietotājam tiks izveidots e-vides profils un attēlots paziņojums “Lai pieslēgtos kā e-vides lietotājs - fiziska persona, ir atkārtoti jāveic autorizācija sistēmā. Jāatslēdzas un atkārtoti jāpieslēdzas izmantojot Latvija.lv autentifikāciju.” Lai lietotājam tiktu piešķirtas fiziskās personas e-vides lietotāja tiesības, tam ir jāielogojas ar Latvija.lv un jāapstiprina lietošanas noteikumus, kā arī jāievada savu e-pasta adresi. Uz norādīto e-pasta adresi tiks nosūtīta vēstule ar saiti. Lai turpinātu reģistrāciju ir jāapstiprina e-pasta adresi, noklikšķinot uz saites saņemtajā e-pasta vēstulē. Ja e-pasta adrese netiks apstiprināta 15 minūšu laikā, tad saite kļūs neaktīva un e-pasta adrese būs jānorāda atkārtoti.

Šī funkcionalitāte attiecas tikai uz lietotājiem, kuri vēlas 21/27 plānošanas periodā iesniegt projektu kā fiziskas persona=finansējuma saņēmējs. ir jābūt vismaz vienai atvērtai projektu iesniegumu atlasei, kurai ir norādīts, ka konkrētajā atlasē FS varbūt arī fiziskas personas

Windows AD lietotājiem sistēmā lietotāja profilā e-pasta adresi mainīt nav iespējams.


Paroles maiņa[labot šo sadaļu | labot pirmkodu]

Paroles maiņu sistēmā var veikt tikai lietotājs, kurš sistēmā ir autentificējies manuāli ievadot lietotājvārdu un paroli. Windows AD lietotājiem sistēmā paroli nomainīt nav iespējams. Ja sistēmas lietotājam ir nepieciešams nomainītu paroli, tad sistēmas galvenā logā labajā augšējā stūrī pie lietotāja vārda un uzvārda ir jānospiež ikona . Tiek atvērts logs paroles maiņai.

Paroles maiņas logs
Paroles maiņas logs

Jaunajai parolei ir jāsastāv no vismaz deviņām zīmēm – t.sk. latīņu alfabēta maziem un lieliem burtiem (a-z, A-Z), vismaz viena cipara un vienas speciālas zīmes (-[]{}\;’,./~!@#$%^&*()_+ | :’’<>?). Svarīgi, lai paroli būtu grūti atpazīt vai uzminēt. Tā nedrīkst sastāvēt no zīmju kombinācijām, kas būtu saistāmas ar darba vidi vai personīgo dzīvi. Parole nedrīkst sakrist ar lietotājvārdu un to nedrīkst izmantot citām sistēmām.

Mainot paroli, jaunā parole nedrīkst sakrist ar piecām lietotāja iepriekš izmantotajām parolēm.

Pēc pogas <Saglabāt> nospiešanas parole ir nomainīta. Ja lietotājs nevēlas mainīt paroli, jānospiež poga <Atcelt>.

Paroli obligāti jāmaina reizi ceturksnī, bet ne biežāk kā divas reizes diennaktī.

Pieslēdzoties ar paroli, kurai ir beidzies derīguma termiņš, tā ir jānomaina, lai būtu iespējams strādāt ar sistēmu.

Norādot e-pastu, uz to tiks nosūtīta pagaidu parole, kura pieslēdzoties sistēmai būs jānomaina.

KPVIS apakšsistēmu izvēles logs[labot šo sadaļu | labot pirmkodu]

KPVIS apakšsistēmu izvēles logs

Ja lietotājam ir pieeja vairākām KPVIS apakšsistēmām (KPVIS 2014.-2020., KPVIS 2021.-2027., vai KPVIS Atveseļošanās fonds = AF), tad augšējā joslā tiks attēlota ikona .

Ar šīs ikonas palīdzību lietotājs var pārslēgties starp KPVIS apakšsistēmām, neveicot atkārtotu autorizāciju.

Noklikšķinot uz šīs ikonas, tiks atvērts apakšsistēmu izvēles logs, kas satur:

  • Lietotāja vārdu;
  • Organizāciju;
  • Lietotājam pieejamās KPVIS apakšsistēmas - katra apakšsistēma tiek attēlota kā atsevišķa poga. Noklikšķinot pogu, lietotājs tiek pārvirzīts uz attiecīgo apakšsistēmu.

Atkārtoti autorizējoties sistēmā, lietotājs tiks automātiski pārvirzīts uz to apakšsistēmu, kurā bija strādājis iepriekš (ilgāk par 1 minūti modulī veicis darbības).


Darbību audits[labot šo sadaļu | labot pirmkodu]

Visā sistēma lietotāja veiktās darbības tiek fiksētas audita pierakstos. Jebkurā ekrāna formā veiktās lietotāja darbības ir iespējams aplūkot nospiežot ikonu . Tiks atvērta forma, kas satur lietotāja darbību audita pierakstu tabulu par konkrēto sadaļu vai ierakstu. Ja labošanas formā ir vairāki ieraksti, piemēram, projekta budžeta formā, tad audita vēsturē parādīsies viena rinda par katru datu bāzē saglabāto vai dzēsto ierakstu.

Darbību audita tabula
Darbību audita tabula


Tabula satur šādas kolonnas:

Darbības veids – tiek attēlots darbības veids, kādu attiecīgais lietotājs ir veicis;

Darbības laiks – tiek attēlots datums un laiks, kad lietotājs attiecīgo darbību sistēmā ir veicis;

Objekta nosaukums – tiek attēlots sistēmas objekts, ar kuru lietotājs sistēmā ir strādājis;

Lietotājs – tiek attēlots lietotāja vārds un uzvārds, kurš attiecīgo darbību sistēmā ir veicis.


Iespējami šādi darbību veidi:

  • Pievienots (pievienots jauns ieraksts);
  • Labots (labots esošais ieraksts);
  • Dzēsts.


Kļūdu ziņošana[labot šo sadaļu | labot pirmkodu]

Ja strādājot ar sistēmu, lietotājs konstatē sistēmas nekorektu darbību vai kļūdu, tad par to ir jānosūta pieteikums. Lai to izdarītu, sistēmas galvenajā logā ekrāna augšējā labajā stūrī ir jānospiež uz ikonas .

Tiks atvērta pieteikuma forma:


Pieteikuma forma satur šādu informāciju:

  • Tēma - jeb īss apraksts. Norāda īsu problēmas aprakstu un sadaļu (ja ir) uz kuru pieteikums attiecas. Piemēram: Projektā nr.8.1.2.0/18/I/004 nepieciešams pie MP3 piesaistīt LG2;
  • Detalizēts apraksts - obligāti aizpildāms teksta lauks sistēmas kļūdas izvērsta apraksta ievadīšanai. Šajā laukā jānorāda kādas darbības tika veiktas, kāds bija vēlamais rezultāts un kāds faktiskais.
  • Sadaļa, kurā konstatēta problēma vai jāveic izmaiņas – neobligāts lauks. Aizpildāms, ja ir iespējams norādīt konkrētu KPVIS sadaļu, kurā konstatēta problēma
  • Projekta Nr. vai nosaukums – ja kļūda konstatēta konkrētā projektā, iespējams norādīt projekta Nr. vai nosaukumu
  • Saite jeb links uz problēmas vietu - tiek pievienota automātiski, ievietojot tās sistēmas vietnes adresi, kurā tika nospiesta atbalsta poga.
  • Pievienotais fails – iespēja pievienot failu. Ja konstatēto problēmu nav vienkārši aprakstīt, tad aicinām pievienot ekrānattēlu vai video, e-pastu vai kāda cita formāta papildu informāciju.

Pēc nepieciešamās informācijas ievadīšanas, jāspiež poga <Saglabāt>.

KPVIS pieteikumu ir nepieciešams obligāti reģistrēt, ja lietotājs pieļāvis tehnisku datu ievades kļūdu un tā rezultātā nepieciešams dzēst sistēmā ievadītos datus (piemēram, projektu vadītājs ir ievadījis pārbaudi pie cita projekta vai atkārtoti ievadījis sistēmā jau esošu pārbaudi).

Automātiskie e-pasti[labot šo sadaļu | labot pirmkodu]

Kad pieteiksiet pieteikumus, saņemsiet arī sistēmas automātiskos e-pastus.

E-pastā tiks nosūtīta informācija par pieteikuma apstrādes progresu, kā arī skaidrojumi un komentāri no atbalsta speciālistiem.

Dokumentu failu augšupielāde[labot šo sadaļu | labot pirmkodu]

Sistēmā dažādās vietās brīvi ir iespējams pievienot un apskatīt saistītos dokumentus.

Dokumentu augšupielāde
Dokumentu augšupielāde


Formas sadaļā "Augšupielādētie faili" tiek attēlota augšupielādēto dokumentu tabula ar šādām kolonnām:

  • Faila nosaukums – automātiski tiek attēlots pievienotā dokumenta nosaukums - pievienošanas režīmā faila nosaukums ir labojams;
  • Faila izmērs – automātiski tiek attēlots pievienotā dokumenta izmērs;
  • Komentārs – teksta ievadlauks komentāra ievadei;
  • Lietotājs – automātiski tiek attēlots sistēmas lietotāja, kurš ir veicis dokumenta augšupielādi, vārds un uzvārds;
  • Pievienošanas laiks – automātiski tiek attēlots datums un laiks, kad fails ir augšupielādēts sistēmā.


Lietotājam ir iespējams augšupielādēt jaunu dokumenta failu sadaļā Pievienot failus.

Pievienot ir atļauts tikai noteikta formāta (.jpg, .png, .7z, .bmp, .doc, .docx, .gif, .odt, .pdf, .pps, .ppsx, .ppt, .pptx, .xls, .xlsx, .zip, .edoc, .jpeg, .msg, .asice) un izmēra failus. Ja lietotājs mēģina pievienot failu ar neatbalstītu formātu vai izmēru, tad sistēma par to brīdina. Failu var pievienot divos veidos:

  • uzklikšķinot uz teksta "uzklikšķiniet", tiek atvērts MS Windows standarta dialoglogs dokumenta augšupielādei, kurā lietotājs var izvēlēties augšupielādējamo failu;
  • izmantojot MS Windows standarta paņēmienu Drag&Drop – augšupielādējamo failu "velk" un "nomest" uz tekstu "Nometiet failu šeit".

Pēc tam, kad lietotājs augšupielādējamo dokumentu pievienojis, pievienoto dokumentu tabulā attiecīgā ieraksta faila nosaukums ir labojams. Pēc datu saglabāšanas augšupielādētā dokumenta nosaukums vairs nav mainās, tā nosaukums tiek attēlots kā hipersaite, kura nodrošina attiecīgā dokumenta lejupielādi tā apskatei.


Dokumentu tabulā pie dokumenta ieraksta tiek attēlota poga <Dzēst>, kuru nospiežot lietotājam tiek atļauts dokumentu dzēst no sistēmas. Nospiežot pogu <Dzēst> lietotājam tiek pārvaicāts Vai vēlaties dzēst failu? ar pogām <Jā> un <Nē>:

  • nospiežot pogu <Jā>, attiecīgais ieraksts tiek dzēsts no tabulas;
  • nospiežot pogu <Nē>, vaicājuma logs tiek aizvērts un ieraksts no tabulas netiek dzēsts.

Zem pievienoto dokumentu tabulas tiek attēlotas trīs pogas – <Saglabāt>, <Atcelt>, <Atgriezties>:

  • nospiežot pogu <Saglabāt>, tiek veikta ievadīto datu pārbaude un, veiksmīgas pārbaudes gadījumā, dati tiek saglabāti un attēlots attiecīgs paziņojums;
  • nospiežot pogu <Atcelt>, veiktās izmaiņas netiek saglabātas un datu formas lauku saturs tiek atgriezts uz saturu, kāds tas bija formas atvēršanas brīdī;
  • nospiežot pogu <Atgriezties>, veiktās izmaiņas netiek saglabātas un lietotājs tiek aizvests uz iepriekš aplūkoto lapu.
    Sistēmā tiek uzkrāta informācija par lietotājiem, kuri ir veikuši pievienoto dokumentu lejupielādi. Lai aplūkotu šo informāciju, nepieciešams noklikšķināt uz ikonas pie attiecīgā dokumenta nosaukuma kolonnā "Faila nosaukums".
Dokumentu lejupielādes vēsture
Dokumentu lejupielādes vēsture


Par lietotājiem, kuri ir lejupielādējuši dokumentus, tiek uzkrāta šāda informācija:

  • Darbības veids – vienmēr tiek attēlota vērtība "Skatīts";
  • Darbības laiks – tiek attēlots datums un laiks ar precizitāti līdz sekundēm, kad lietotājs ir veicis dokumenta lejupielādi;
  • Objekta nosaukums – vienmēr tiek attēlota vērtība "Fails";
  • Lietotājs – tiek attēlots lietotāja, kurš lejupielādējis dokumentu, vārds un uzvārds.

Ja lietotājs, kurš ir veicis dokumenta lejupielādi, ir eksperts – vērtētājs (lietotāja datos ir norādīta iestāde "Eksperts" (vērtētājs)), tad šī lietotāja vārds un uzvārds tiek attēlots tikai tiem lietotājiem, kuriem sistēmā ir tiesības "Redzēt ekspertus", bet pārējiem tiek uzrādīts teksts "Eksperts (vērtētājs)".


Organizāciju datu pieprasīšana no ārējiem reģistriem[labot šo sadaļu | labot pirmkodu]

Juridiskā personas pievienošanas paziņojums, kad dati nav atrasti Uzņēmuma Reģistrā
Juridiskā personas pievienošanas paziņojums, kad dati nav atrasti Uzņēmuma Reģistrā

Sistēmā laukos, kuros ir paredzēts ievadīt organizācijas reģistrācijas numuru/ nodokļu maksātāja reģistrācijas numuru, sākotnēji organizācijas dati tiek pieprasīti no ārējie reģistriem. Ievadot šādā laukā reģistrācijas numuru un noklikšķinot uz jebkuras citas formas vietas vai nospiežot pogu <Ielasīt datus>, sistēma centīsies atrast atbilstošu juridisko personu no Uzņēmuma Reģistra datiem, balstoties uz norādīto reģistrācijas numuru.

Ja informācija par juridisko personu netiek atrasta Uzņēmuma reģistra datos, tad tā tiek meklēta VID nodokļu maksātāju reģistra datos.

Ja atbilstība tiks atrasta kādā no reģistriem, datu lauki, kas satur organizācijas informāciju, tiks automātiski aizpildīti un tos turpmāk nevarēs labot. Ja nevienā no reģistriem atbilstība netiks atrasta, lietotājam tiks parādīts informatīvs paziņojums, ka pēc norādītā reģistrācijas numura dati netika atrasti.


Pēc paziņojuma aizvēršanas, nospiežot pogu <Labi> vai krustiņu paziņojuma augšējā, labējā stūrī, lietotājam būs iespēja manuāli aizpildīt pārējos laukus ar informāciju par organizāciju.




Palīdzības informācijas ievade[labot šo sadaļu | labot pirmkodu]

Hipersaites uz lietotāja palīgu ievadlogs
Hipersaites uz lietotāja palīgu ievadlogs

Sistēmas horizontālajā izvēļņu joslā ir iestrādāta iespēja izveidot atsauces uz elektronisko lietotāja palīgu. Ja atvērtajai sistēmas sadaļai ir ievadīta hipersaite uz lietotāja palīgu, tad horizontālajā izvēļņu joslā tiks attēlota poga , kuru nospiežot tiks atvērts attiecīgās sistēmas sadaļas lietotāja palīgs atsevišķā logā.


Lai atvērtajai sistēmas sadaļai norādītu saiti uz lietotāja elektronisko palīgu, ir jānospiež poga . Tiks atvērts jauns logs ar vienu ievadlauku URL, kur ievadīt hipersaiti uz attiecīgās sistēmas sadaļas lietotāja palīgu.

Hipersaites uz lietotāja palīgu ievadlogs
Hipersaites uz lietotāja palīgu ievadlogs


Poga lietotāja palīga hipersaites ievadei tiek attēlota tikai sistēmas iekšējiem lietotājiem, kuriem ir piešķirtas atbilstošas tiesības.





Sistēmā izmantotās standarta pogas[labot šo sadaļu | labot pirmkodu]

Pogas ievadīto datu apstiprināšanai/noraidīšanai[labot šo sadaļu | labot pirmkodu]

Vairākās sistēmas sadaļās ir iestrādāts "4 acu princips" – viens lietotājs datus ievada un labo, otrs – apstiprina.

Katrā sadaļā, kuras datus paredzēts apstiprināt, zem visiem ievadlaukiem ir redzama sadaļas apstiprinājuma daļa, kurā parādīts lietotājs, kurš sākotnēji/ pirmreizēji ir ievadījis datus (pēdējo reizi saglabājis) un datumu/ laiku, kad tas izdarīts un lietotājs, kurš datus ir apstiprinājis un apstiprināšanas datums un laiks. Ja sadaļa vēl nav apstiprināta vai pēc apstiprināšanas tā ir atkārtoti labota, tad apstiprinājumu daļā nebūs redzams ieraksts par apstiprināšanu.

Kolonnas nosaukums Apraksts
<Apstiprināt> poga ievadīto datu apstiprināšanai
<Darbinieka ievadīts> kad viens llietotājs datus ir savadījis/izlabojis, viņš spiež pogu, lai dati nonāktu pie virskontroles apstiprināšanai
<Virskontroles apstiprināts> otrs lietotājs veic datu apstiprināšanu, šādā veidā nodrošinot "4 acu principu"
<Noraidīt> poga ievadīto datu noraidīšanai


Pie katras apstiprinājuma daļas nospiežot saiti "Skatīt" ir iespējams aplūkot attiecīgā darbības koka līmeņa iepriekšējo versiju.

Apstiprinājumu daļa
Apstiprinājumu daļa


Lai redzētu vēsturi par sadaļas datu labošanu un apstiprināšanu, jāklikšķina uz saites "Detaļa">.

Lai redzētu sadaļas konkrēto apstiprināto informāciju, jāklilšķina uz saites "Skatīt".

Kamēr konkrētā sadaļa nav apstiprināta, formas augšpusē būs redzams atbilstošs paziņojums un visi ievadlauki formā tiks attēloti uz sarkana fona.

Ja darbības koka līmenī dati ir mainīti, bet vēl nav apstiprināti, tad papildus tiek uzrādīta poga <Dzēst melnrakstu>, kuru nospiežot tiek izdzēsti visi ievadītie dati līdz pēdējai apstiprinātajai informācijai.

Neapstiprināti darbības programmas pamatdati
Neapstiprināti darbības programmas pamatdati


Lai sadaļas datus apstiprinātu, lietotājs ar šādām tiesībām, klikšķina uz pogas <Apstiprināt>. Lietotājam, kurš ievadīja datus (pēdējo reizi saglabāja), nebūs iespējams apstiprināt sadaļu, jo poga <Apstiprināt> būs atspējota.



Standarta pogas[labot šo sadaļu | labot pirmkodu]

Visā sistēmā tiek izmantotas šādas pogas, kurām ir standarta funkcionalitāte jebkurā sistēmas formā:

Kolonnas nosaukums Apraksts
<Saglabāt> tiek veikta ievadīto datu pārbaude un, veiksmīgas pārbaudes gadījumā, dati tiek saglabāti un attēlots attiecīgs paziņojums.

Ekrāna forma netiek aizvērta.

<Saglabāt un atgriezties> tiek veikta ievadīto datu pārbaude un, veiksmīgas pārbaudes gadījumā, dati tiek saglabāti un attēlots attiecīgs paziņojums. Pēc datu saglabāšanas ekrāna forma tiek aizvērta un lietotājs tiek aizvests uz iepriekš aplūkoto formu
<Saglabāt un turpināt> izmanto projekta iesnieguma datu ievadīšanas formā - tiek veikta ievadīto datu pārbaude un, veiksmīgas pārbaudes gadījumā, dati tiek saglabāti un attēlots attiecīgs paziņojums.

Pēc datu saglabāšanas, lietotājam uz ekrāna tiek atvērta nākamā projekta iesnieguma veidlapas sadaļa.

<Atgriezties> veiktās izmaiņas netiek saglabātas un lietotājs tiek aizvests uz iepriekš aplūkoto formu.
<Atcelt> veiktās izmaiņas netiek saglabātas un datu formas lauku saturs tiek atgriezts uz saturu, kāds tas bija formas atvēršanas brīdī

Pielikumi[labot šo sadaļu | labot pirmkodu]

Intervences jomas (NACE nozare)[labot šo sadaļu | labot pirmkodu]

Dati tiek izmantoti projekta 3 simbolu koda veidošanai atskaitē "Dati par veiktajiem/ atgūtajiem maksājumiem makro modelim” un informācijas ievadei.

NACE kodu tabula

index.php?title=Kategorija:Sākumlapa